Selamat Datang ke zoo. .

ada yang tengah mengaru macam cimpanzi ;p

maybe i'm LUNA

My photo
wekem semua , check it out my blog , please follow me kay , cantik laptop awak ... heee

Tuesday 6 December 2011

Selemah wanita

Assalamualaikum w.b.t

Hai pembaca , ya wanita itu lemah , lemah dari segi fizikal tapi tidak pada akal , lembut pada hati tapi tidak pada semangatnya , Allah berfirman : "ketika aku menciptakan seorang wanita , ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menampung dunia , namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan ",

seorang wanita bukanlah untuk disakiti , bukanlah untuk dihina dicaci , bukanlah untuk dianiayai tapi seorang wanita adalah kekuatan buat keegoan seorang lelaki , di sebalik kejayaan setiap lelaki pasti terselik semangat wanita :) baik itu kekasihnya/tunangnya/isterinya .

"kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya , susuk yang ditampilkannya atau bagaimana dia menyisirkan rambuntnya "

"kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya , kerana itulah pintu hatinya tempat dimana cinta itu ada "

wahai adam , jika kamu memiliki seorang wanita , bimbingla dia jadilah pedamping nya jadi lah PELINDUNGNYA bukan menyakiti jasad dia .

"berhati-hatilah jika kamu membuat seorang wanita menangis , kerana Allah S.W.T mengira air matanya . Wanita datang dari tulung rusuk lelaki , tidak dari kakinya untuk berjalan diatasnya , bukan dari kepalanya untuk menjadi lebih degil , tetapi dari sisnya untuk menjadi sama , dibawah lengan untuk dilindungi dan disebelah sisi hatinya untu disayangi .

baru hari ini aku sedar kenapa kadang-kadang seorang wanita sanggup dilukai suami sanggup dilukai kekasih sanggup dilukai lelaki . kadang-kadang wanita itu sendiri dia mesti lah inginkan yang terbaik untuk dia tapi jika dia melepaskan lelaki yang kini disamping dia yang selalu melukai dia tidak seperti dia impikan , dia tidak mengalah untuk terus dilukai , cuba bayangkan tidak semua orang dapat tahan dengan perangai "lelaki" macam ini , kalau dia lepaskan belum tentu lelaki ini akan dapat wanita "sehebat dia , sekuat hatinya , selemah dia , sesabar dia , " cuma satu dalam seribu . belum tentu .

so kepada lelaki , hargailah yang ada bersamamu sekarang , jika kamu melepaskan dia belum tentu ada yang sepertinya .......... :)

thumbs up !! selamat memahami 

"jalanku"




No comments:

Post a Comment