Selamat Datang ke zoo. .

ada yang tengah mengaru macam cimpanzi ;p

maybe i'm LUNA

My photo
wekem semua , check it out my blog , please follow me kay , cantik laptop awak ... heee

Monday 19 December 2011

SAYA bajet KAUNSELOR

Assalamualaikum =)

ikhlas selari dengan perasaan kita jika kita benar-benar merelakan perbuatan kita itu atau tidak kan . bukan senang nak lahirkan perasaan ikhlas itu sekelip mata macam petik jari je , kalau guna syampoo sunsilk boleh la "guna jari kaki pun boleh" =.='. tapi inikan pula hati yang belum tentu kita ketahui walaupun dah berpuluh-puluh kali x-ray pun , cis masih tidak nampak ikhlas itu , konon cuma sebutan dari mulut saja , "saya ikhlas ni ye kak, ambil la"..walwahhualam dalam hati hanya Allah yang mengetahui disebalik wajah comel polos comot itu .

aku mudah terpedaya , hakikatnya kita manusia yang pasti perlu terima keadaan seadanya , ikhlas atau tidak itu bergantung pada diri manusia itu sendiri , selembut mana pun wajah seseorang itu bukan bermakna kita harus percaya semua kata-katanya , we have to be smart , learn how to react to other.. even she/his is your best friend . even they are your love , i mean our girl f or boy f...dont make you as their "play dough"..

 one girl make me realize that i know better than she know him, she make me believe that i the only one he love , then i realize that i am knowing him better than anyone ..im proud of that .. 

someone told me when i was 16 years old , YOU ARE MY BEST LISTENER , yes i'm ..aku pendengar yang baik , i was like 0.o tergamam sebentar memandang matahari tanpa pakai cermin mata 3d..that time aku   seorang pendengar , i was pretending to be a counselor..haha syokk la...best apa jadi listener , pretending bagi nasihat yang munasabah , nasihat yang baik ...tapi bila hal-hal berbalik pada aku hari ini , aku sendiri tidak dapat kaunselingkan diri sendiri ...so macam orang selalu cakap , CAKAP MEMANG SENANG ....

Yes it's is , talk was easy but to do it like you say it was difficult ....

kena kat aku balik , membebankan otak bagi nasihat kat orang lain bagai nak rak , beria-ria bukan main tunjuk teladan yang sopan , tapi bila situation kena pada batang hidung sendiri , tidak dinafikan kelip ja mata masalah tetap tak selesai padahal dah cuba panjat pokok betik cuba lari tinggi dari masalah haha.

tak semudah itu , aku bersyukur la dalam banyak-banyak aku terpilih ..dalam se-biasa aku ada lagi orang yang nak tolong laku-kan ...konon bajet panas haha 

weih selamba badak aja , ok aku tak selembut perempuan , i means im not like chick girl , shopaholic..i'm addicted to someting awesome ...ganas macam taekwando , hiking , wall climbing , .. seronok ...saya suka menjadi lasakkk!!! 

ok kalau dulu aku bajet kaunselor tapi sekarang aku patut disaman kerana kaunselor bercinta dengan si kaunseling ...not my fault , i'm triying to being good friend but what im suppose to do when he in love with me ....lucky la kan haha...

by the way "dia yang satu , terima kasih kerana menaruh hati pada saya dulu dan sekarang "


All my girl friend atau kawan lelaki , yang patah hati , semua datang meminta harapan memberi kekuatan semangat dari perkataan-perkataan dari mulut aku haha , im not saying that im good in speech . but aku cuba menjadi seorang sahabat yang memahami , menjadi sahabat yang mengambil berat , menjadi sahabat yang dapat meringan kan beban orang lain , itulah seorang sahabat lakukan kan.


that was me ! =)

and bila aku patah hati?? macam mana?? pulak! berbalik pada agama ISLAM , kembali kepada Allah if no one wif you Allah are here for you alway ...














No comments:

Post a Comment