Selamat Datang ke zoo. .

ada yang tengah mengaru macam cimpanzi ;p

maybe i'm LUNA

My photo
wekem semua , check it out my blog , please follow me kay , cantik laptop awak ... heee

Thursday 13 September 2012

MEE HOONN

Assalamualaikum ^_^ 

Mee hoon ?! kenapa mee hoon ? ok actually cuma nak beza kan mee hoon kan makanan cina kalaau ikutkan asalnya. Itula orang melayu selalu saja nak tiru kaum lain . ok itu letak  tepi tapi apa yang tidak berpuas hati nya bila anda belajar menimba ilmu di tempat yang tiada kaum anda . 

bukan itu saja , org K ni sangat-sangat pilih kasih sehingga mengabaikan hak hak ORANG ISLAM dan hak hak ORANG MELAYU di Malaysia terutama di penang . kalau you all datang berhijrah ke penang majority nya adalah org K ni . 

bila kita masuk kandang lembu takan lah kita nak suruh diorang mengembek , tak mungkin lah kan . memang Allah menciptakan mereka menjadi seorang yang tamak dan kejam . Bersyukur lah kita dilahirkan sebagai Islam walaupun kita tidak sempurna tapi kita masih ada pegangan dan belas kasihan serta hormat orang lain .

.........................................................................................................................................

stress ? adakah ia biasa ? nasib ? atau pun takdir ? 
kadang-kadang stress ni baik untuk membuat kita berfikir dan untuk menjadi lebih matang . tetapi adakalanya stress juga dapat mendatangkan penyakit buat kita . its not good right ? so just chill in your life . how to chill ? mesti la bila kita stress , saat inilah kita memerlukan orang yang tersayang untuk mendengar luahan hati kita, saat itu kita betul2 sangat memerlukan tapi DIA HADIR TAK MASA KITA PERLUKAN DIA ?. 

macam mana pula kalau dia tak mendengar makna nya dia bukan lah orang yang sesuai dan baik untuk kita . bukan mudah nak cari keserasian dalam berpasangan . tak semua orang boleh dengar apa yang kita luahkan hanya keluarga ibu bapa saja orang yang paling best akan dengar , dan yang paling syok bila ibu kita peluk bagi semangat , masa tu dalam hati cuma berkata " ibu i love you , jangan tinggal adik . i wanna be with you alwaz ibu "

kekasih yang baik , bakal suami yang baik , suami yang baik adalah lelaki yang mampu mendengar luahan hati wanita tanpa merungut sedikit pun , inilah lelaki sejati . 

walau apa pun tempat terbaik untuk menangis dan mendengar adalah Allah YANG MAHA MENDENGAR *

*sudah tiba masanya untuk memilih yang mana terbaik untuk dia dan aku *



No comments:

Post a Comment