Selamat Datang ke zoo. .

ada yang tengah mengaru macam cimpanzi ;p

maybe i'm LUNA

My photo
wekem semua , check it out my blog , please follow me kay , cantik laptop awak ... heee

Wednesday 1 August 2012

Sinarilah Kiblatku

Assalamualaikum semua ^_^

Semua yang Allah aturkan hari ini mungkin kita akan sedih cuma untuk seketika , mengapa Allah takdirkan ini sedangkan hati kita sedang bersedih ? tidak sebenarnya , kerana Allah Maha Mengetahui , kita tidak mungkin tahu apa yang terbaik untuk kita hari ini tetapi apa yang Allah takdirkan hari ini adalah yang terbaik untuk kita . 

Suatu hari kita akan bersyukur dengan apa yang Allah tentukan untuk kita pada masa lalu yang membuatkan kita tersenyum pada hari sekaliannya .  Begitu juga buat diri aku , luka itu hari ini mungkin tidak dapat untuk ditutupi tapi aku percaya ada yang akan hadir untuk menutupi luka itu kembali . 

Pengenalan yang lama tidak mungkin akan kekal sampai pelamin . sedangkan ada juga manusia yang bertemu hari ini dan esoknya berkahwin . tidak mustahil kan dunia ini ? kalau pernah berpisah dengan seseorang maka Dia cuma muncul sebagai takdir kita yang lalu tetapi bukan jodoh kita . Jika memamng dia juga jodohnya , dia akan muncul setelah sekian lama berpisah . 

tetapi takanlah kita nak menanti dia kan ? dia siapa untuk membuat kita menderita ? dia siapa untuk membunuh hati kita ? Hati yang terbentuk ini adalah amanah yang Maha Kuasa untuk melabuhkan rindu kita , cinta kita hanya pada Allah di tempat pertama , ketika kita berduka yang mendengarkan hati kita adalah Allah .

Ya Tuhan , keredhaan aku hanya untuk Mu , jika dia hanya hadir buat seketika didalam hidup aku , aku mohon kau jagalah dia untuk menjadi hambaMu yang melabuhkan dirinya padaMu . Ya Tuhanku , hasrat dijiwa ingin bersama tetapi inilah yang dinamakan takdir cinta . 

Kita boleh sayang ramai orang dihati kita tapi kita hanya cinta cuma yang terpilih sahaja , hanya Allah yang tahu . dengan keadaan aku yang baru habis kemalangan , wajah aku yang tidak dapat aku nyatakan dengan perkataan , aku tidak sanggup sekali melihat wajah aku apatah lagi membiarkan orang lain melihat wajah aku , suatu hari bila aku berjalan aku melihat mereka melihat diriku dengan sangat aneh , sumpah rasa malu itu sangat mendalam , mungkin ini juga salah satu sebab kenapa aku tidak mahu bersama dia . Aku bukan seperti yang dulu lagi , wajah yang berparut ini , mungkinkah dia sanggup terima aku sebegini ? walwahhualam . Aku dapat merasakan kekecewaan dihatinya . lebih baik aku undur diri demi melihat dia senyum . susah aku terima diri aku apatah lagi membiarkan orang lain menerima aku ='( 

aku hanya masa lalu 

No comments:

Post a Comment