Selamat Datang ke zoo. .

ada yang tengah mengaru macam cimpanzi ;p

maybe i'm LUNA

My photo
wekem semua , check it out my blog , please follow me kay , cantik laptop awak ... heee

Thursday 31 May 2012

CEMBURU MEMBAHAGIAKAN ATAU MEMUSNAHKAN ?

       

Assalamualaikum ^^

cemuburu ? apa makna cemburu , sukar nak diterjemahkan disini , apa kata korang pergi tengok sendiri dekat google ^_^ sebab perasaan kadang-kadang susah untuk di beritahu kerana kita hanya merasakannya dan melaluinya .

cemburu itu membahagiakan atau memusnahkan hubungan ? , tidak semua cemburu memusnahkan hubungan kan dan ia akan menjadikan topik perbalahan utama sebuah pasangan apabila memutuskan untuk berhenti  bercinta .

sesetengah orang dia sangat suka pasangan dia mengaku cemburu , tapi cemburu yang keterlaluan aka memakan diri sendiri . percayalah , cemburu itu kadang kadang membawa bencana kepada hubungan . cukup lah sekadar kita merahsiakan perasaan cemburu itu , biar hanya kita dan Allah saja mengetahui segalanya kerana yang menentukan adalah Allah . Kita berhak untuk cemburu tapi kita tidak berhak menghalang atau mengawal hidup seseorang kerana hidupnya bukan untuk dikawal kerana dia akan berasa peluang hidup masih panjang . 

kebaikannya cemburu itu juga kadang2 bila gaduh ada pulak pujuk2nya kan ? tapi bila kita meluahkan rasa cemburu itu mungkin pasangan dapat memperbetulkan keadaan dan cuba menjaga hubungan dengan lebih baik .  cemburu juga mengeratkan hubungan . 

apapun , bergantung kepada masing-masing macam mana untuk mengawal keadaan .

ok yaw peace ^^ .



No comments:

Post a Comment