Selamat Datang ke zoo. .

ada yang tengah mengaru macam cimpanzi ;p

maybe i'm LUNA

My photo
wekem semua , check it out my blog , please follow me kay , cantik laptop awak ... heee

Friday 27 January 2012

Bertudung VS seksi

Assalamualaikum 

alhamdullillah dah lama tak update tetibe hari ini rasa ada peluang nak update blog ni .. dah usang agaknya ..! 
post hari ini berdasarkan dunia sekarang yang cerah benderang terpampang kat merata-rata even kat toilet perempuan sekalipun heuheuheu

sumpah aku malu jadi wanita . tapi ini sudah ditakdirkan untuk aku menjadi wanita . kadang-kadang aku takut kalau aku tak mampu menjadi anak yang baik , kawan yang baik , umat yang baik , hamba yang baik , isteri yang baik .. sempatkah kita ? masih berpeluang kah kita ?

susah nak berkata-kata .. sebab manusia memungkiri janji . manusia juga menipu diri sendiri . manusia seperti aku dan kamu sering melakukan dosa walaupun kita fikir ia nya tidak tetapi ia nya benar anda sedang melakukan dosa tanpa anda sedar .

kebanyakan aku lihat hari ini , perempuan banyak lumba-lumba nak cantik bukan untuk suami , nak HOT popular even dorang bertudung . FAKTA PEREMPUAN BERTUDUNG SEKARANG LEBIH BANYAK BUAT PHOTOSHOT BERBANDING YANG TIDAK BERTUDUNG ..and they are proud with themself . 
perlu ke ? perlu ke buat post kat facebook cara-cara melilit tudung ? itu dah dikategorikan sebagai fesyen ..tidak salah jika hendak berfesyen tetapi cuba tanya pada niat hati adakah aku bertudung kerana Allah ..adakah aku bertudung kerana takut seorang yang bukan muhrim melihat sehelai rambut ku ?

malu malu malu malu ....aku juga pernah melakukan kesalahan ..aku juga penah photoshot itu untuk menolong sahabat . aku rasa cam nak lempang diri sendiri sekarang .. fuhh kalau tengok orang yang bertudung sekarang lagi rancak dari yang tak bertudung .. 

kerana itu lah aku yakin ..tak semestinya orang yang tak bertudung itu tak baik ..tak beragama ..sdangkan yang bertudung boleh melakukan maksiat ..minah rempit ada juga yang pakai tudung.. adakah mereka beragama ? itulah yang cuba aku katakan ..sedangkan yang pakai skirt pendek tetiba capai SEJADAH DAN SOLAT ..Ya Allah menitis air mata .

kita tiada hak mengkeji menghina sesama kita .. HANYA ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI ..HANYA DIA LAYAK MENILAI KITA ...

hanya perlu lahir dihati adalah hati yang ikhlas ..bersih ...suci ...

walwahhualam .

No comments:

Post a Comment