Selamat Datang ke zoo. .

ada yang tengah mengaru macam cimpanzi ;p

maybe i'm LUNA

My photo
wekem semua , check it out my blog , please follow me kay , cantik laptop awak ... heee

Sunday, 27 November 2011

Pernah SEKALI Tidak untuk KEDUA-KALI

Assalamualaikum 

*Guruh berdentum memecah sunyiku , hujan lebat memberi seribu rezeki , cuaca bertukar sayup-sayup beku seakan kabus menghampiri ,  lantas tangan mengangkat paras bahu berdoa kepada-NYA , sejenak ku terfikir apakah manusia masih jahil ketika akal telah diciptakan ? ya termasuk aku dan kita . hidup adalah satu pencarian. Mencari erti cinta sejati , mencari erti kehidupan , mencari KELAYAKAN DIAKHIRAT nanti . dimanakah aku ? kamu ? *

hai pembaca, maaflah jika aku terlalu serius berkata-kata , sebenarnya tangan ni dah semangat nak menaip sebab sudah lama tidak menghadap blog ini kerana ketandusan idea . orang cakap mencari ilmu biarlah sampai kenegara China , tapi masalahnya sampai depan rumah aku pun sudah cukup melilit otak menjadi lebih kusut musut .

buat entri ini , aku sudah mengkaji diri sendiri dalam meletakkan aku dan kau pada keadaan itu , emm apa pendapat korang jika seseorang bertanya pada kamu contoh " nad , hang tak nak buka tudung pulak ka , kalau hang buka kompem aku tak kawan dah dengan hang dah!!" lantas aku membalas dengan ketawa yang berbahak-bahak . haha

ya banyak terjadi situasi begini , pakai tudung tapi masih berkeinginan membuka hijabnya sebab tertarik dengan kemewahan dunia hari ini , ya terjadi pada sekeliling aku sendiri , adakah mereka patut dihina ? tidak . kita tidak boleh menyalahkan mereka 100% , bagi aku ini bergantung pada niat pertama dia mengapa dia memakai tudung sebelum ini , dan ia bergantung pada kekuatan iman dia apabila melihat wanita sekeliling dia bergaya dengan rambut yang macam style , yang berkarat  yang terangkat semuanya ada, mereka seharusnya lebih kita dekati untuk memberi bimbingan, mungkin boleh menghadiahkan padanya sehelai hijab . 

owhh ya lupa , tentang pertanyaan seorang lelaki pada aku , "kau pun tak nak buka ka tudung ?" emm tidak ! ya kali terakhir aku tidak bertudung pada aku berumur 13 tahun , bila umur aku menjangkau 14 tahun aku mula memakai tudung sebab masa itu wajib disekolah aku , pada mulanya terasa dipaksa tapi pada hakikatnya hijab itu mula sebati dalam diri aku sampai hari ini , sejak itu aku tidak mampu dan tidak selesa jika tiada hijab menutupi rambutku , tidak pula aku terniat untuk membuang hijabku  kembali . 

ya memang cantik kalau rambut terjurai diribas angin menggoda sang adam , tapi tak seindah wanita berhijab yang menyimpan segala rahsia kecantikan demi utuk seorang suami , ya memang megah dengan kepopularan cantiknya kamu tidak bertudung tapi dihormati lagi wanita berhijab yang ditakuti sang adam untuk mendekatinya , ya memang la syok angin boleh sentuh kulit sejuk je kan tapi sejuk lagi memandang wanita yang berhijab :)

setiap manusia telah diberikan pilihan, dan aku telah memilih , sekali aku pernah memakai hijabku tidak ku ingin menelanjang auratku kedua kalinya , full stop !!

tapi ada kalangan manusia berkata " tak semua wanita berhijab tu baik , kadang2 luar baik tapi dalam busuk , pakai hijab tapi buat maksiat , pakai hijab tapi mengata orang lagi teruk , pakai hijab tapiiiiii.................." macam-macam la ,

memang tak dinafikan banyak yang kita lihat sekarang , mungkin petanda kiamat hee , janganlah salahkan hijab itu , ia bergantung pada seseorang wanita itu sendiri , itu antara dosa dia dengan tuhan yang wajib kita dahulukan , mungkin suatu hari dia akan sedar mengapa dia berhijab , aku sendiri pun tak lari membuat kesilapan , ya aku manusia kau manusia , hidayah itu akan datang bila hati kita terbuka menerima , walwahhualam

silangkataku ,

salah silap selama penulisan ini yang menyinggung harap dimaafkan tapi ia terjadi :)

"jalanku"






No comments:

Post a Comment