Selamat Datang ke zoo. .

ada yang tengah mengaru macam cimpanzi ;p

maybe i'm LUNA

My photo
wekem semua , check it out my blog , please follow me kay , cantik laptop awak ... heee

Saturday 19 November 2011

COUSIN KU SAHABAT TERBAIK KU

Assalamualaikum sahabat ^^

ketika hujan membasahi bumi kita manusia dilimpahi dengan nikmat Allah , ketika matahari terbit tinggi di awangan kita diterangi dengan keindahan Allah , titis hujan yang jatuh ke bumi melenyapkan rasa panas dihambangan , DIA berikan pula panas mengeringkan bumi untuk perjalanan kita , penyayang nya Tuhan ku , 

hai blogger , puas aku bersajak diatas , apecam layak tak nak jadi penulis novel ? hehe tak ade makna nya, aku dilahirkan dengan penuh nikmat ketika membuka mata kali pertama dibumi ini , ketika hembusan pertama aku , bukan lah untuk menbicarakan tentang waktu lahirku , tapi nak ceritakan tentang sepupu aku a.k.a my cousin ,

waktu kecil aku bersama cousin aku 

1. selalu main masak-masak dalam rumah hehe , pekedas aje mak punya barang , 
2. selalu main pondok-pondok , jadi ibu , jadi anak , konon2 berlakon dah besar , duit buat dengan ketas kipnad buku sekolah  huhu
3. habis pasir rumah tok kita buat tinting ,  best sangat ,
4. main tuju-tuju guli , hehe kalau sape dapat tuju memang hebat la kan, tambah2 perempuan
5. lepas tu , kita main "barbie" , menangis kat mama nak barbie nak main nan cousin , huhu memang habis gedik la time ni , suka sangat main tukar2 baju kat barbie doll tu huhu
6. kalau waktu minggu rumah tok jadi habuan nak tidur sekali mandi sekali haha masa ni kecik lagi , selalu kena marah sebab selalu buat bising hehe


waktu besar dengan cousin (sekarang la^^)

1. hang out mesti sekali , lepas tu tak ingat rumah dah 
2. tengok tv sekali , kalau boleh join dengan pak long lagi gempak 
3. kadang2 tu sleepover sekali tak penah berubah dari kecil rumah tok jadi habuan hehe bila malam bising tok nanti mai "awat hampa tak tidur lagi hah ?" haha senyap !
4. bercerita hal2 cinta , masalah remaja , masalah kawan bersama . . memang kalau sekali buka cerita dengan cousin fuhh sampai lupa kerja lain hehe ,
5. kalau tengok drama lagi syok kesian pelakon pengacara sapa2 je kat tv tu kena boooo huhu terukkan 

kesimpulannya, sepupuku adalah sahabat terbaikku , mereka lebih dekat dengan hati aku dari sahabat2 sekolah aku , bagi aku darah yang mengalir pada tubuh kami itu yang merapatkan kami untuk terus bersama pegang keturunan keluarga ini , kami adalah anugerah yang terindah buat tok wan , abah mama dan pak cik mak cik , yang memeriahkan sesebuah keluarga adalah bilangan kami yang banyak , hmm sayang sepupuku lahh ! 

seronok kalau berkongsi seua bersama , kalau gaduh bertengkar sikit takan ada yang memisahkan kami , air yang dicincang takan putus ^^ , kawan2 kadang2 kita tak boleh nak letak ke[ercayaan melainkan sepupu , different sangat , tapi saya sayang sahabat2 saya dan semua2 yang mengenali saya , kalau saya ada salah silap dimaafkan k , 

jauh lagi pernerbangan seekor burung untuk mengapai awan dilangit , begitu juga perjalanan diriku ini untuk mengejar erti kehidupan . setiap tapak yang ku buka membawa satu langkah kejayaan kelak , :)

orang yang merindui ^^

"jalanku"


No comments:

Post a Comment