Selamat Datang ke zoo. .

ada yang tengah mengaru macam cimpanzi ;p

maybe i'm LUNA

My photo
wekem semua , check it out my blog , please follow me kay , cantik laptop awak ... heee

Friday 28 October 2011

Pilih Sayang Atau Cinta ?

Assalamualaikum

hai semua pembaca , wahhh bangun-bangun tidur nad mimpi ngeri o.O. lastly bangun-bangun terus mencapai laptop disebelah . hehe kerja anak dara sekarang =.=' . kesian mak kiteeuu nasib la dia pergi kerja hari ini kan ? sarapan pun belum lagi ni , tapi apa yang penting pagi-pagi bila kita dah sedar dari tidur , kita perlu berdoa bersyukur kerana diberi peluang untuk meminjam nyawa lagi hari ini dari Allah SWT . Setiap hari adalah hari yang baru , so im am a new one today >,< lupakan yang lalu , mulakan yang baru ! life is awesome !

Berdasarkan entry diatas "pilih sayang atau cinta" ? ? alamak entry macam gedix gituuww hehe , actually ini adalah salah satu pengalaman dalam hidup yang nad nak share , kalau korang bercinta dan dalam masa yang sama korang cinta orang lain lagi tapi korang sedar yang korang bercinta sekarang adalah orang yang korang sayang saja , no feeling cinta ? =.=' so it's weird right ? 

then mula la gelisah macam cacing kepanasan . apa nak dibuat ek? siapa aku nak pilih ni ? kalau dua2 dah sayang ? 


and now , cerita ni jadi lebih dramatik and bombastikkkk , 
terpaksa lah korang korban kan orang yang korang sayang untuk orang yang korang cinta , dan orang yang akan disakiti adalah orang yang hanya disayang sahaja , itulah takdir , nak tak nak dia terpaksa disakiti buat sementara atau selamanya , 

love or love? sayang atau cinta ? makna berbeza tapi "love' same 
rumit rumit rumit
bukan senang nak berkorban untuk orang yang korang cinta , bukan senang nak putuskan hubungan dengan seseorang untuk orang yang dia cinta , so ini adalah pengalaman dalam hidup nad sendiri , 

sampai hari ini , nad masih rasa bersalah because i am the one that he love(cinta) , and she is the one that he "Love"(sayang) . 
sebab nad, dia terpaksa tinggalkan orang yang dia sayang untuk orang yang dia cinta , sad kan ? nad baru tahu and rasa nad ni merosak hubungan orang yang baru nak berputik , but not my fault too , nad tak tahu dorang masih berhubung and nad tak tahu yang "dia" CINTA pada nad , nad cuma orang yang tak tahu apa-apa then baru tahu sekarang hehe , slap my face -.-'

bila kita dapat tahu , rasa amat bersyukur sangat ada orang sampai sanggup berkorban demi cinta , 
tak ramai orang nak buat macam too , so i think this is my true love , amin 

yang sedih nya tak sanggup tengok gadis yang disayang too terus rasa kesakitan , hope she will start a new life with somebody else yang cinta dia betul-betul bukan main-main : )
bukan salah dia , bukan salah nad ,dan bukan salah dia , 

tip nak tahu orang betul-betul cinta korang : (jeng jeng)

1. kalau dia minta couple , korang just kawan dengan dia sampai bila dia sanggup bertahan dan tunggu korang
( kalau dia bertahan sampai berapa tahun dia cari korang tunggu korang and that is truee love)

2. uji lah cinta dia sampai tahap mana cemburu dia dekat korang

3. lihatla apa yang dia sanggup buktikan yang dia betul-betul cintakan korang . pasti ada :) trust me

4. kalau dia dah bawa korang jumpa family dia , itu menunjukkan yang dia betul-betul sedia nak family dia tahu "she is the only one i want to married " hehe insyaAllah jodoh ditentukan ALLAH , kita manusia berusaha :)

5. tengok la bila dia bawa korang jumpa kawan-kawan dia, cuba tengok wajah kegembiraan dia dalam memperkenalkan korang dengan rasa bangga ni awek aku, dalam erti kata dalam hati ang tersirat "yeaahh she mine okey , korang jangan ambil" -.-' hahaha


that all for today , semoga korang jumpa seseorang yang mencintai korang , tak cukup sahaja kalau kita yang mencintai takkan kekal , cari yang mencintai korang insyaAllah . 
kalau mencintai ALLAH kita buktikan dengan solat,ketaatan dan kesetiaan pada Allah 
macam tu juga cinta , kalau tak da bukti susah kita nak percaya seseorang yang cinta kita :)

terima kasih cinta , terima kasih Allah , : )

"jalanku"







No comments:

Post a Comment