Selamat Datang ke zoo. .

ada yang tengah mengaru macam cimpanzi ;p

maybe i'm LUNA

My photo
wekem semua , check it out my blog , please follow me kay , cantik laptop awak ... heee

Monday 1 August 2011

RAMADHAN titisan air mata syukur

1 ogos 1 ramadhan  1 puasa (2011)

Assalamualaikum
hey guy , saya mengambil kesempatan disini untuk mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARRAK kepada saudara muslim saya , semoga anda semua dapat mengejar sesuatu yang bermakna di bulan yang mulia ini ,

 kalau berbuka tuh makan biar berpada-pada ok , saya bersyukur dihari pertama saya dapat berbuka bersama keluarga tercinta yang complete . . terhidang makanan2 yang enak , waahhhh ALHAMDULLILLAH , kalau ketika berbuka kita masih sempat untuk berfikir bagaimana orang fakir dan saudara muslim yang sedang berjihad berbuka dengan ape agaknye yea . . masyaAllah . . saya tidak dpat bertahan hidup macam mereka , sesungguhnya mereka sangat tabah . .

Baru hari pertama sudah ada cerita yang saya nak kongsi , niat saya nak pergi masjid solat terawih hari ini . . then dah abis solat . . tapi saya mampu buat 8rakaat aje la hehe . . yang selebihnya tuh saya akan cuba tahun hadapan insyaAllah , lepas tuh start je moto lalu balik . . saya terserempak dengan seorang lelaki muda berpakaian baju melayu kain pelekat dan songkok . . ok tapa saya just bawa moto terus macam biasa . . bila tiba di trafic light , saya rasa macam ada orang mengekori saya . . rupanya abang tadi . . ok tapa lagi . . saya buat muka selamba badak saya . . tetibe dia rapatkan moto dia disebelah saya dan minta no fon saya . . wahhhh ni dah melebih . . abang ni tetibe wat saya rasa takut . . then takan saya nak bagi . . bodoh kot . .
lepas ni ok tapa saya p kedai . . dia stay ikut saya sampai kedai . . then pas saya dah beli barang . . saya kuar start moto dia tnya lagi . . eh abang ni over plak . . ni wat saya takut . . pakai bukan main alim . . wajah macam lindungan kaabah . . pantang betoi . . then saya geleng kepala ssaya pecut sampai lampu merah pun dah tak hirau sebab takutkan abang tuh . . abang bersiri . .

susah kan jadi wanita ni . . nak keluar pergi masjid pun susah . . membahayakan diri . . dah tuh yang datang mengganggu pun orang masjid jugak . . susah la orang sekarang . . jika saya terlalu sempurna sebagai wanita . . lebih baik solat dekat rumah aje . . kan . . emmm . . laki laki . .

jaga lah diri sebagai wanita . . jika kamu rasa kamu cantik tutuplah segala kecantikan kamu itu . .

ok thank reader ,
see u again . .
terima kasih kerana membaca blog yang tak seberapa ni k . .

"jalanku"

No comments:

Post a Comment