Selamat Datang ke zoo. .

ada yang tengah mengaru macam cimpanzi ;p

maybe i'm LUNA

My photo
wekem semua , check it out my blog , please follow me kay , cantik laptop awak ... heee

Wednesday 10 August 2011

LESUNG ?

Assalamualaikum .

salam sebumi reader .

waktu subuh yang cuba aku manfaatkan dengan berblogger ;) ahakz !
rumah korang ada batu lesung tak ? kau penah ke tengok batu lesung ? kalau tak penah tengok ni ha rupa baru lesung !

memang agak weird entry kali ini, aku just nak sampaikan kepada korang yang aku tidak suka kepada orang yang keras hati dan keras kepalanya macam batu lesung ni , kalau nak tau batu lesung ni keras ke tak , silakan mencuba aksi mengetuk kepala sendiri dengan batu lesung , tengok la yang mana pecah dulu ! ;)

kadang2 kita banyak melakukan kekhilafan , kita terlalu alpha dengan kebendaan didunia ini ,
banyak yang dapat di perhatikan sekarang mengejar wang adalah lebih penting dari kasih sayang ,
so wang memang penting tapi apa kata kita seimbangkan dengan kasih sayang , barulah adilkan ,
dengan apa yang aku belajar pada hari ini adalah hidup memerlukan kasih sayang dan dalam masa yang sama kita takkan lupa untuk melakukan tanggungjawab kita sebagai "sesiapa " sahaja didalam sesuatu ikatan .

Allah mengaburkan kita dengan kenikmatan dunia yang bersifat sementara , thats why kadang2 kita menjadi buta hati , buat waktu sekarang aku tidak penah lagi la makan nasi dengan garam , makan cengkerik cicah air hujan , roti cicah air tab , bersyukur buat masa sekarang tidak penah merasa kesusahan seperti itu ,

cuma cuba bayang kan , cuba letakkan kita dekat situasi itu sebentar , uhhhhh tidak mampu aku bertahan , ok find dorang sangat tabah still boleh hidup macam tuh , cuma pasti kasih sayang mereka tidak luput kan ,

>sometime Allah bagi kita harta tapi Allah kurangkan kasih sayang dalam hidup kita
>sometime Allah hilangkan harta kita tapi Allah kayakan dengan kasih sayang 

SO ALLAH MAHA ADIL , right ? so tak payah la kau nak mengeluh tiap tiap hari sangat kay . aku dah letey beb dengar kau mengeluh . tak kira dimana pun situasi kita berada , yang penting DOA , i believe u that u gonna say thanks to me ahaks . . ! jangan jadi batu lesung kay , aku pun dah naik bosan tengok batu lesung kat rumah aku , ok rumah tok aku lagi bosan sebab lagi besar batu lesung dia >,< . . hahaha . .

just be yourself , dont try to be someone in your eyes , because in my eyes you are still you , never change that even your name also . just be you ok ? >,<

thanks for reading

kapaoowwww !


No comments:

Post a Comment